Intr-un secol al vitezei inovatia adusa de produsele de panificatie

Industria panificației reprezintă unul dintre cele mai dinamice sectoare ce se ocupă zilnic de hrana a milioane de consumatori.
Popularitatea sortimentelor diferite de pâine a crescut în România odată cu anii ’50, iar acest aliment a reprezentat și reprezintă în continuare cel mai important produs de baza în alimentația zilnică a fiecărui consumator.
Cu ajutorul rețetelor și tehnologiilor inovative și adecvate, brutarii obțin diferite sortimente de produse, cu scopul de a satisface totalitatea cerințelor crescânde și diversificate ale populației, de asemenea tehnologia de fabricație contribuie totodată la definirea specificului fiecărui produs în parte.
Pe lângă materiile prime clasice, în industria de panificație, cofetărie, patiserie, de-a lungul procesului tehnologic se folosesc și alte materii auxiliare ce contribuie la îmbunătățirea calității produselor dar și la mărirea valorii nutritive.
În ultimii ani, chiar și în această industrie s-a observat o creștere a cererii pentru anumite sortimente și arome ale produselor, acest lucru generând totodată o provocare în a găși soluția și formula care să poată combina varietatea produselor cu raportul cost-eficientă al acestora.
Dezvoltarea produselor și a rețetelor noi, reprezintă totodată necesitatea de a găsi ingrediente care să poată oferi atât funcționalitate cât și un conținut nutritional ridicat.
De aceea, s-a produs o dezvoltare uriașă a echipamentelor ce au urmat această tendința, astfel încât pe doar o singură mașină pot fi realizate mai multe tipuri de produse, iar comutarea între acestea este posibilă într-un timp foarte scurt și ușor.
De astfel, principalele caracteristici fizice, dar și senzoriale ale făinii, implicate în procesul tehnologic sunt culoarea și granulația.